Door de twee B's van by-bar te abstraheren, kwamen we tot een sterk beeldmerk waar by-bar in haar ontwerpen zelf alle kanten mee op kan: in grootte, kleur en combinaties, in materiaalgebruik, als patroon en door de vorm uit te breiden.
Super om te zien hoe by-bar het logo eigen heeft gemaakt en op verschillende manieren toepast. Zoals het patroon op die te gekke beachbag.
De twee b's zijn zo geabstraheerd dat je ze niet meer leest als b's. Dat doet er niet toe, de b's waren uitgangspunt. Waar het om gaat is de vorm die over blijft, en die doet denken aan een klaver vier.
Barbara Brenninkmeijer (founder by-bar) geeft een mooie toelichting op de vorm van het beeldmerk: ‘‘Since the beginning of by-bar, we started with the lucky t-shirts. The shirt became a huge success, making it a recurring item in every collection. To connect all the happiness with where it all has started we melted a 4 leaf clover into two b’s to create our new logo.’’ Lucky us, dat wij dit beeldmerk voor en met Barbara mochten maken :-) 
Fotocredits: 

Suggesties:

All the Way Up