In 2011 kregen we de opdracht de visuele identiteit te ontwikkelen van een nieuw te bouwen community-theater in IJsselmonde. Zo nieuw, het had zelfs nog geen naam! Daarom startten wij een campagne onder de bewoners van IJsselmonde voor een klinkende naam. Met grote voorsprong werd dat Islemunda! De toekomstige bezoekers van het podium vroegen wij in workshops mee te denken over de look&feel. Volop community dus!
We ontvingen ruim 100 suggesties voor de naam en die brachten we terug tot een shortlist van 6. We riepen de bewoners van IJsselmonde op hun stem uit te brengen via een tijdelijke website of op een stemformulier. De naam Islemunda bleek veruit de favoriet.
De letters Islemunda maakten we ruimtelijk, gesneden uit piepschuim en we belichtten ze op theatrale wijze alsof het decorstukken waren. We maakten variaties in slagschaduw en wisselden van kleur. Het logo presenteerden we aan het publiek middels stereoviewers en daarmee kwam het logo als een filmpje tot leven.
Podium, brasserie en bibliotheek verenigden we in een kleurrijke verlichte poort. Voor het grafisch ontwerp van de gevel, werkten we samen met de architecte Maaike Westinga (van TenBrasWestinga). En binnen verzorgden we de signing (bewegwijzering).
De Ontwerpers ontwikkelden de visuele identiteit voor Islemunda, bestaande uit een huisstijl met logo en correspondentielijn, een template voor programmakranten, posters en flyers. We bedachten de naamscampagne en daarna de openingscampagne, waarin participatie van de doelgroep een belangrijke rol had. We gaven vorm aan de website en e-nieuwsbrieven. Daarvoor bepaalden we strakke kaders, in vorm en typografie, zodat de website er altijd herkenbaar uitziet.

Suggesties:

All the Way Up